پی‌آمد

پی‌آمدِ آنچه بر من می‌گذرد

پی‌آمد

پی‌آمدِ آنچه بر من می‌گذرد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

زمستان سخت

پنجشنبه, ۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۵۲ ق.ظ

خداوندا، هرگز ما را مشابه این بندگان بی‌خرد و متوهم خود که کل ایام گرم سال را به رجزخوانی درباره زمستان سخت اروپا گذراندند و اکنون ادارات دولتی خودشان را برای قطع نشدن گاز خانگی تعطیل می‌کنند، خوار و ذلیل نکن!

موافقین ۹ مخالفین ۴ ۰۱/۱۰/۲۲
احسان ابراهیمیان

نظرات  (۱)

چند سوال: می‌دونید اقتصاد اروپا (به خصوص غول صنعتی‌ای به نام آلمان) در سالی که گذشت به دلیل بحران انرژی چند درصد کوچیک‌تر شد؟ می‌دونید تعداد کُشته‌های از سرما و یخ‌بندان در اروپا در سالی که گذشت چند نفر بود؟ «زمستان سخت» فقط به خونه‌های اروپایی‌ها برنمی‌گرده؛ قضیه بسیار بزرگ‌تر از این حرف‌هاست که شبکه‌ی زردی مثل اینترنشنال یا من و تو توی بوق کرده: صنعت یک قاره درگیر شده و این تازه اول ماجراست! اگر به چرخش‌های جدیدی که در قطب‌بندی‌های جهان اتفاق افتاده نگاه کنیم، اگر به شکسته شدن هژمون دلار و پترودلارها نگاه کنیم خواهیم دید که هژمونی به نام «غرب» مثل یخ توی چله‌ی تابستون در حال آب شدنه.

من البته از سیاست‌های داخلیِ جمهوریِ اسلامی دفاعی نمی‌کنم اما نباید اسیر دست بازی رسانه هم شد که با یک عبارت احساسات ما رو درگیر کنن.

پاسخ:
اتفاقا کنایه من دقیقا به سیاست‌های داخلی جمهوری اسلامی بود نه سیاست خارجیش، وقتی وضعیت داخلی سیستم استخراج و توزیع گاز اینقدر فشله که نمیتونه نیاز داخلی رو تامین کنه، چه معنی برای شاخ و شونه کشیدن برای بقیه دنیا داره که بعدش هم بیایم به زمستان سختشون کنایه بزنیم؟ در ثانی ضربه ای که اروپا در اثر زمستان سخت خورده بیشتر بوده یا ضربه ای که اقتصاد ایران تو ده الی بیست سال گذشته در اثر تحریم و سو مدیریت خورده؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی