پی‌آمد

پی‌آمدِ آنچه بر من می‌گذرد

پی‌آمد

پی‌آمدِ آنچه بر من می‌گذرد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

بزرگ شدن یک جوجه پوزیتیویست

پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۰۱:۰۵ ب.ظ

بچه‌تر که بودم فکر می‌کردم مهمترین مسئله‌ای که در جهان وجود داره مسائل علمیه، توی آسمون‌ها چه خبره؟ ماده تاریک چیه؟ چرا انفجار بزرگ رخ داده؟ به نظرم این واقعیت که اندازه بشر تو جهان هیچ حساب میشه، باعث می‌شد که دیگه بقیه مسائل زمینی به طور کلی بی‌ربط محسوب بشند.

هنوز هم علاقه من به مسائل علمی از بین نرفته اما الان که بزرگتر شدم فهمیدم مهمترین مسئله انسان با جهانِ اطرافش، از آدما گرفته تا محیط زندگی تا حتی کل کیهان، احساسی هست که نسبت به اون داره نه جزئیات مسائل علمی.

 

پ.ن: توی وبلاگ قبلیم یه بار درباره این تحول ذهنی‌ خودم مفصل نوشته بودم که از کجا شروع شد و چطور پیشرفت و چرا به اینجا رسید، شاید قدرت‌مندترین نقطه عطفش عاشق سارا شدن بود، شاید بعدا حوصله کنم و دوباره بنویسم.

موافقین ۱۱ مخالفین ۰ ۰۲/۰۹/۲۳
احسان ابراهیمیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی