پی‌آمد

پی‌آمدِ آنچه بر من می‌گذرد

پی‌آمد

پی‌آمدِ آنچه بر من می‌گذرد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

ماه کامل

پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۰۷:۳۵ ب.ظ

نمی توانم بفهمم که افسرده شده ام یا صرفا کلافه ام، شاید هم اثر ماه کامل است!

 

پ.ن: این عکس پایینی را دو شب پیش گرفتم، از سر بی حوصلگی و هنگام انتقال تلسکوپم از پشت ماشین به انباری گفتم بگذار عکاسی از ماه را هم امتحان کنم، ترکیبی است از 8 عکس که با دوربین پیر مرد 350D کنون گرفتم و تلسکوپ پیرمردتر تال 120 روسی، با MATLAB روی هم انداختم، جریان تاریک را کم کردم میدان دید را تخت کردم، رنگ کاملش را سفید در نظر گرفتم تا فقط اختلاف رنگ باقی بماند، با الگوریتم ون سیتترت Deconvolution زدم تا واضحتر شود و نبود فکوسر را جبران کند و با یکسان کردن سطح ضرایب Wavelet آن را HDR کردم. البته همه کدهایش را قبلا نوشته بودم، فقط کنار هم گذاشتم تا پشت سر هم این کار را انجام دهد، تقریبا هر کاری که از پردازش تصویر نجومی بلد بودم را روی سرش پیاده کردم. فوتوشاپ فقط برای جیپگ کردن استفاده شده.

 

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۱۱
احسان ابراهیمیان

نظرات  (۵)

وای که چقدر زیبااااست:((

 

پاسخ:
ممنون
۱۱ دی ۹۹ ، ۲۰:۲۱ بهراد ایکس

چقدر زیبا. ولی متوجه نشدم دقیقا چرا هشت عکس گرفتید؟ و با توجه به این که دوربین‌ها فاصلهٔ کانونی متفاوتی دارند، اعوجاج عکس را با کدام تابع برطرف کردید؟

البته هدف پست این نبود ولی من فضول‌تر از این‌ حرف‌ها هستم :))))

پاسخ:
ممنون، هشت عکس برای این که نویز پواسون رو تا حد امکان کم کنم، نور ماه به شدت تک رنگه و برای رنگی دیده شدنش باید به شدت سچوریشن بره بالا که کوچکترین نویزی باعث خراب شدن رنگ میشه. و فاصله کانونی هم ثابته چون که پرایم عکاسی کردم (پرایم یعنی لنز دوربین باز میشه و دوربین مستقیم به تلسکوپ وصل میشه، یعنی لوله تلسکوپ به عنوان لنز دوربین عمل میکنه و فاصله کانونی لنز در واقع میشه فاصله کانونی تلسکوپ که ثابته) از طرف دیگه با توجه به بزرگنمایی بالا، اثر اعوجاج کمترین مقدارش رو داره و میدان دید عملا تخته بنا بر این نگرانی بابت اعوجاج نداشتم.

اما اگه اعوجاج به طور کلی برات جالبه که چطوری از شرش خلاص بشی MATLAB تحت عنوان image registration یه کتابخونه پر داره برای این کار، مثلا خودم چند وقت پیش یه استار تریل کامل با فاصله کانون 18 میلیمتر رو انداختم روی هم و ستاره ها دقیقا روی هم افتادن. البته روش من نیمه دستی بود ولی خب از این توابع هم میشه کمک گرفت و کار شدنی هست.
۱۱ دی ۹۹ ، ۲۳:۰۶ فاطمه ‌‌‌‌

واو! من نمی‌دونستم با متلب از این کارا هم می‌شه کرد!

خیلی عکس زیبایی شده :)

پاسخ:
ممنون :) با متلب تقریبا هر کاری که بشه توی دنیای کامپیوتر انجام داد رو میشه انجام داد
۱۲ دی ۹۹ ، ۲۰:۳۵ بهراد ایکس

چقدر جالب. خسته نباشید. 

دیگه روم نمیشه تو رزومه ام اسم متلب رو بیارم :)

عکس قشنگی شده. دمت گرم

پاسخ:
چاکرم :)) متلب مثل یه دریای کرانه ناپیداست که هر کسی یه گوشه اش رو بلده ، منم تو این گوشه هاش گشت و گذار میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی