پی‌آمد

پی‌آمدِ آنچه بر من می‌گذرد

پی‌آمد

پی‌آمدِ آنچه بر من می‌گذرد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

جامعه طبیعی vs جامعه الان

جمعه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۱۰ ب.ظ

 

یکی از بدترین پیامد‌های این جنس دو قطبی شدن جامعه عدم امکان گفت و گو و گم شدن حقیقت است، حقیقت در آن نقطه صفر قرار دارد و متاسفانه روز به روز کم طرفدار تر می‌شود.

 

به نظرم هنوز کسانی که از این طرح صیانت از کاربران طرفداری می‌کنند و یا می‌گویند که مجلس در این طرح اطلاع رسانی درستی انجام نداده و مردم بیخودی مخالفند و هنوز جزئیات طرح معلوم نیست، نه درکی از این جامعه دو قطبی دارند نه درکی از آن سوی قطب جامعه. اصلا مسئله مخالفان جزئیات فنی طرح نیست، مسئله عدم اعتماد به حاکمیت است، مردم فقط اعتماد ندارند که نظام ورودی و خروجی اینترنت را کنترل کند و آن را دستکاری کند، قبول که خیلی‌ها دغدغه معیشتی از این موضوع دارند ولی خیلی‌ها هم کارشان وابسته به اینترنت نیست و اتفاقا کاملا نگران استفاده نابه‌جای حکومت از این انحصار اطلاعاتی هستند، اینها حاضراند ایمیل‌شان توسط سیا کنترل شود (که واقعا می‌شود) ولی توسط وزارت اطلاعات نه! دلیلش هم همین عدم اعتماد است، اگر نمیفهمید که چطور کسی می‌تواند اینگونه فکر کند باید بگویم شما آن یکی قطب جامعه هستید وگرنه اینور کم نیستند آدمهایی که این طور فکر می‌کنند! شما هر چه هم شفاف‌سازی کنید تا زمانی که اعتماد مردم را کسب نکنید آنها راضی نمی شوند، اعتماد هم همینطوری با حرف جلب نمی‌شود، اعتماد وقتی جلب می‌شود که صبح زدن هواپیما به جای سرمستی از زدن پایگاه خالی، اعلام می‌کردید که ما صبح حادثه یک موشک زده‌ایم ولی نمی‌دانیم سقوط هواپیما به این موشک ما ربط دارد یا نه، نه این که سه روز کامل پنهان می‌کردید و سی و پنج سال سابقه کاپیتان شهبازی را به باد میدادید و بعدش می‌گفتید آخ دستمان خورد! باز اگر به نظرتان این هواپیما به آن حادثه بی ربط است پس شما هیچ دیدی از قطب این ور ندارید و در قطب آن سمتی هستید.

 

پ.ن: تعداد امضای کارزار مخالفت با طرح صیانت از تعداد رای تمام نماینده های مجلس (غیر از قالیباف) بیشتر است، لعلکم تعقلون!

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۱۵
احسان ابراهیمیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی